Vi har tidligere testet Solo3, men Pro-versionen har fået aktiv støjreduktion. Støjreduktionen er aktiveret fra starten. Hvis du trykker én gang på knappen under venstre ørekop, skifter den til at forstærke lyd udefra. På den måde kan du høre trafikken, eller når nogen taler til dig.
I modsæt til de øvrige i testen er Solo Pro en on-ear-model, som ikke omslutter øret helt. Bærekomforten er dog rigtig god, og de tykke ørepuder sidder behageligt. Men bøjlen klemmer ret hårdt mod hovedet.
Brugervenligheden er fin, og de fysiske knapper på højre ørekop til volumen rammer man ikke forkert på. I modsætning til touch-funktionen på mange andre hovedtelefoner, der ofte lever sit eget liv.
Jeg havde på forhånd forventet en fed, heftig bas, der tog opmærksomheden fra det vigtige mellemtoneområde. Men Pro-modellen overrasker med en tonalt diskret basgengivelse, der formår at adskille to forskellige kontrabasser på en helt anden måde, end jeg havde troet.
Solo Pro rydder også op i hele toneområdet, åbner lydbilledet op og giver mere rumfølelse på klassisk musik. Violiner får meget spillerum og virker imponerende troværdige.
Hvad angår støjreduktion, kan Solo Pro ikke slå Sony WH-1000XM3. I hvert fald ikke i bunden. Til gengæld oplever jeg ikke nogen vakuumfølelse i hovedet med Beats’ støjreduktion.
Konklusion
Jo mere jeg bruger Beats Solo Pro, jo bedre kan jeg lide dem. I stedet for at være bastunge og slørede i klangen lyder de åbent og afbalanceret. Støjreduktionen er også god. Bassen er dog en anelse tynd, og der er også en ret kraftig reduktion i det nedre diskantområde, som gør, at vokaler ikke kommer så godt frem. Da det er on-ear hovedtelefoner, der sidder uden på ørerne, vil de klemme efter et stykke tid. Men alt i alt har Beats gjort det godt.
