TCL indgår partnerskab med IOC

Den Internationale Olympiske Komité (IOC) annoncerede for nylig et verdensomspændende partnerskab med TCL. Det olympiske partnerskab vil vare indtil 2032.

TCL IOC partnership

Aftalen gør TCL til den officielle olympiske og paralympiske partner for TV/AV og husholdningsapparater. Det betyder, at TCL-produkter vil være meget synlige for både tilskuere og atleter under de kommende olympiske begivenheder, både på arenaerne og i den olympiske landsby. Pressemeddelelsen nævner produkter som smartskærme, klimaanlæg, køleskabe, vaskemaskiner, dørlåse, lydsystemer, projektorer og TCL RayNeo-smartbriller.

IOC er glad for at kunne annoncere sit nye partnerskab med TCL, en global leder inden for TV og husholdnikngsartikler. TCL har en lang historie med at støtte sport over hele verden og tager nu sin ambition om at inspirere til storhed til nye højder, da De Olympiske Lege er den største og mest inspirerende globale sportsscene,” siger IOC-præsident Thomas Bach.

Læs også Nyhed: Bedste TV til vintersport 2025 Når det nu kniber med sneen herhjemme, er der så meget desto mere grund til at nyde vintersport på TV.
Læs også Nyhed: TCL frister TV-købere med en billet til Super Bowl-finalen Amerikanere, der punger ud for TCL's nye 115-tommer TV, får en ekstra oplevelse med i købet.

Synlighed under OL

TCL-brandet vil være repræsenteret under de såkaldte “Athlete Moments” ved OL, som giver atleterne mulighed for at komme i kontakt med deres kære rundt om i verden umiddelbart efter konkurrencen.

Derudover kan vi forvente, at TCL vil promovere partnerskabet gennem marketingkampagner til milliarder af olympiske og paralympiske fans over hele kloden.

IOC forpligter sig til at omfordele indtægterne i form af økonomisk støtte til sportsorganisationer, herunder alle nationale olympiske komitéer og deres atleter samt organisations-komitéerne for de olympiske lege og ungdoms-OL, indtil 2032.

Vi er beærede over at blive en verdensomspændende olympisk og paralympisk partner. Som et førende globalt teknologimærke har TCL altid stræbt efter at “inspirere til storhed” (Inspire Greatness), hvilket er i tråd med den olympiske ånd. De Olympiske Lege inspirerer milliarder af mennesker over hele verden, og gennem dette partnerskab vil TCL’s forskellige innovationer forbedre de Olympiske Lege og levere enestående oplevelser til et globalt publikum,” siger Li Dongsheng, grundlægger og formand for TCL.

Læs også Nyhed: CES 2025: TCL fremviser avanceret og prisbilligt MiniLED TV Endnu uafklaret om eller hvornår det kommer til Danmark.

Værdien af OL-aftalen kendes ikke, men TCL er allerede en udbredt sponsor af sport, herunder en række europæiske fodboldklubber, bl.a. svenske Djurgården, og ikke mindst den amerikanske NFL-liga.

PS. De næste olympiske mesterskaber er vinter-OL i Milano og Cortina i 2026, efterfulgt af sommer-OL i Los Angeles i 2028 og vinter-OL i de franske alper i 2030, og derefter sommer-OL i Brisbane, Australien i 2023.

 

Læs videre
Exit mobile version