Google vil give dig personlige tv-reklamer

Tilfældige tv-reklamer bliver fortid, når Google gennem sin kabel-satsning vil lære dine mest intime tv-vaner at kende.

Hvis det står til internetgiganten Google, er det snart slut med at kaste sig ned i sofaen og zappe rundt på tv-kanalerne, mens man undrer sig over, hvem der køber alt det bras, som der reklameres for på flimmeren.

For alle reklamerne vil være målerettet mod dig – og dig alene. Så forvent fristende tilbud, og sig samtidig farvel til tanken om at være anonym foran fjernsynet.

I første omgang kommer de personlige reklamer kun til at gælde tv-seere i Kansas City i USA. Her prøvekører Google et system til sporing af tv-seernes vaner hos abonnenter på Google Fiber, som er Googles egen lyslederbaserede internetforbindelse.

Googles fiberboks kan give dig andet end lynhurtigt internet. Den kan også give Google et helt personligt billede af dine tv-vaner.

Når reklamepausen i et program starter, vil Google-kiggerne i Kansas fremover få vist reklamer på skærmen, som er tilpasset deres adresse, typen af programmet og deres personlige tv-vaner.

Google ser dig
Som private internetbrugere kender vi Google for dets søgemaskine og et overflødighedshorn af fremragende, gratis services. Men Google er samtidig verdensmester i at indsamle, udnytte og videresælge informationer om sine milliarder af brugere. Alt du foretager du, mens du er logget ind på din Google-konto, bliver registreret, og indgår i Googles meget nøjagtige profil af dig. Og fremover vil det også gælde tv-reklamer – i hvert fald hvis du bor i Kansas, USA.

Kilde: Adweek

Les videre
Exit mobile version