Google vil give dig personlige tv-reklamer

Tilfældige tv-reklamer bliver fortid, når Google gennem sin kabel-satsning vil lære dine mest intime tv-vaner at kende.

google fiber TOP

Hvis det står til internetgiganten Google, er det snart slut med at kaste sig ned i sofaen og zappe rundt på tv-kanalerne, mens man undrer sig over, hvem der køber alt det bras, som der reklameres for på flimmeren.

For alle reklamerne vil være målerettet mod dig – og dig alene. Så forvent fristende tilbud, og sig samtidig farvel til tanken om at være anonym foran fjernsynet.

I første omgang kommer de personlige reklamer kun til at gælde tv-seere i Kansas City i USA. Her prøvekører Google et system til sporing af tv-seernes vaner hos abonnenter på Google Fiber, som er Googles egen lyslederbaserede internetforbindelse.

google_fiber1
Googles fiberboks kan give dig andet end lynhurtigt internet. Den kan også give Google et helt personligt billede af dine tv-vaner.

Når reklamepausen i et program starter, vil Google-kiggerne i Kansas fremover få vist reklamer på skærmen, som er tilpasset deres adresse, typen af programmet og deres personlige tv-vaner.

Google ser dig
Som private internetbrugere kender vi Google for dets søgemaskine og et overflødighedshorn af fremragende, gratis services. Men Google er samtidig verdensmester i at indsamle, udnytte og videresælge informationer om sine milliarder af brugere. Alt du foretager du, mens du er logget ind på din Google-konto, bliver registreret, og indgår i Googles meget nøjagtige profil af dig. Og fremover vil det også gælde tv-reklamer – i hvert fald hvis du bor i Kansas, USA.

Kilde: Adweek

Læs videre
Exit mobile version