Meta vil oversvømme sociale medier med kunstige brugere

Kunstig intelligens skal fremover være en fast del af interaktionen på Metas sociale platforme.

iStock 1571641986

(Foto: iStock/marcoventuriniautieri)

Synes du også, at der er for meget intetsigende, AI-generet indhold på din Facebook-væg? Bare vent, det bliver meget værre!

Meta, der ejer både Facebook og Instagram, planlægger i de kommende år nemlig at implementere et stort antal kunstige brugerprofiler baseret på AI på tværs af deres platforme. Det siger selskabets vicepræsident for generativ AI, Connor Hayes, til Financial Times.

Læs også Nyhed: AI-spillere opfandt menneskelige fænomener Minecraft-spillere opfandt en hel civilisation. Men de var ikke mennesker!

“Disse AI-karakterer vil i stigende grad blive en integreret del af vores platforme,” siger Hayes til avisen og uddyber, at målet er at gøre interaktionen med AI mere social og underholdende.

De kunstige profiler vil være udstyret med profilbilleder og biografier, og de vil have mulighed for både at producere og dele indhold på platformene.

Konkurrenten Snapchat har for nylig introduceret værktøjer, der giver brugerne mulighed for at skabe 3D-karakterer til augmented reality-oplevelser, mens TikTok er i gang med at teste et KI-drevet produktsystem ved navn Symphony.

Læs også Nyhed: ChatGPT fanget i løgne og bortforklaringer AI-værktøjet forsøgte at bryde reglerne og undgå nedlukning på en bekymrende måde.

Tidligere innovationschef hos Meta, Becky Owen, advarer dog om potentielle risici ved udviklingen, skriver det amerikanske erhvervsmedie.

Uden robuste sikkerhedsforanstaltninger risikerer platformene at forstærke falske narrativer,” siger Owen, der i dag arbejder som marketingekspert.

For at imødegå bekymringerne har Meta indført krav om, at alt AI-genereret indhold på deres platforme skal mærkes.

Læs videre
Exit mobile version