Hollywood tager pulsen på publikum

Bogstavelig talt!

Foto: 20th Century Fox

Når man i fremtiden læser, at en film giver hjertebanken og fastholder dig på kanten af ​​sædet, vil der sandsynligvis ligge reelle, kvantiserbare målinger bag påstanden. Nu er Hollywood nemlig begyndte at tage pulsen på sit testpublikum!

Ved prøvevisningen af ​​Oscar-kandidaten “The Revenant” med Leonardo DiCaprio i hovedrollen udstyrede 20th Century Fox sine 100 testpublikummer med smarte armbånd. Ved hjælp af armbåndene blev der lavet målinger af blandt andet puls, hudens fugtighed og hørbare gisp. Ud fra målingerne blev det konstateret, at filmen havde fjorten intense øjeblikke, der fremkaldte øget hjertefrekvens. Femten scener fremkaldte såkaldte “kæmp-eller-flygt” stressreaktioner, der kunne ses ud fra en kombination af målinger, imens publikum sad næsten helt ubevægeligt gennem mere end halvdelen af ​​den over to en halv time lange storfilm. Med andre ord, ifølge filmstudiet, “fastholdt i spænding.”

Kilde: ABC News

(Artikelfoto: 20th Century Fox)

Les videre
Exit mobile version