Flere danskere beder AI om at planlægge deres ferie

Beder om hjælp til inspiration, rejsemuligheder og forslag til passende indkvartering.

YOTEL New York Times Square scaled 1

YOTEL New York Times Square. (Foto: hotels.com)

De dage, hvor man brugte sider som hotels.com og booking.com til at finde hoteller og derefter Momondo eller Google Flights til at finde ud af, hvordan man kommer derhen, er måske forbi. Flere og flere danskere bruger chatbaseret AI til at bede om hjælp til ferieplanlægning, men måske vigtigst af alt til at bede om tips til passende destinationer og sjove aktiviteter.

Ifølge en undersøgelse foretaget af hotels.com er rejser det område, hvor flest danskere finder AI nyttig. En femtedel (21 %) har allerede brugt AI til rejseplanlægning, og næsten halvdelen (47 %) er interesserede i at bruge ChatGPT til at planlægge deres næste rejse. Her er de områder, de gerne vil have hjælp til:

Hotel Puerta América scaled
Hotel Puerta América. (Foto: hotels.com)

Hvis du er moderne nok til at bruge AI til planlægning, vil du sikkert også gerne bo på et højteknologisk hotel. Her er nogle, som de anbefaler:

Hotel Puerta América i Madrid er en hyldest til futurismen med superdesignede værelser, der ser ud, som om de kommer fra en sci-fi-film.

CityHub Amsterdam er et pod-hotel, hvor et elektronisk armbånd bruges som nøgle og til at bestille drinks.

YOTEL New York Times Square har har automatiseret check-in og en robot, der håndterer bagageopbevaring.

Eccleston Square Hotel i London har tablets på værelset, en skærm indbygget i badeværelsesspejlet og automatiske gardiner.

Henn na Hotel Kyoto Hachijoguchi i Kyoto, Japan, har humanoide robotter i receptionen og smart home-teknologi på værelserne.

Læs videre
Exit mobile version