Sådan skal den nye HTC One få succes

Eksklusivt video-interview med HTC’s bestyrelsesformand, Cher Wang.

Efter den officielle lancering af HTC One i London fik vi mulighed for at snakke med Cher Wang, der er bestyrelsesformand for og medgrundlægger af HTC og som også har grundlagt firmaet VIA Technologies.

Selvom HTC One har været HTC’s bedst sælgende telefon til dato, så har firmaet haft problemer med at kunne levere tilstrækkeligt mange telefoner for at kunne møde efterspørgslen på markedet. Årsagen, siger Cher Wang, er, at HTC ikke havde gjort sig klart, hvor vanskeligt det ville være at producere det billedstabiliserende kamera-modul og selve kamera-kroppen i ét metalstykke. Denne her gang, siger hun, har de lært lektien og har givet underleverandørerne bedre tid til at producere nok enheder frem til salgsstarten.

Hun forklarer endda, hvorfor HTC mener, at det er så vigtigt med det lysfølsomme, men forholdsvis lavopløste kamera, som man anvender. Det er simpelthen fordi, mobilen er det kamera, man altid har med sig og bruger til at fange de små hverdagsøjeblikke i tilværelsen, og så skal man ikke være begrænset af dårlige lysforhold.

Cher Wang erkender, at HTC ikke har formået at overbevise forbrugerne om fordelene ved den første HTC One-model. Men takket være alle de priser, telefonen har vundet, inklusive udmærkelsen som Årets Gadget i Lyd & Billede i 2013, så føler HTC sig stadig overbeviste om produktets fordele. Det bliver et spørgsmål om bedre og mere aggressiv markedsføring at overbevise kunderne om den nye models fordele, forklarer Wang.

Les videre
Exit mobile version