Ray-Ban og Oakley er klar til Google Glass

Nyt samarbejde skal gøre nørdbrillerne stilfulde.

Nørdbrillen Google Glass har længe været på prototypestadiet og er stadig ikke klar til lancering. Nu får brillen en designmæssig overhaling, som nok skal sælge billetter, når Google Glass en skønne dag bliver kommerciel virkelighed. Søgemaskine-giganten har nemlig indgået et samarbejde med brilleproducenten Luxottica Group for nedtone nørdfaktoren på de højteknologiske briller.

En gruppe eksperter vil gå sammen om at lave fremtidige Glass-produkter, som skal lanceres under Luxotticas mere kendte mærker, Ray-Ban og Oakley.

Vi bor i en verden hvor teknologisk innovation dramatisk har forandret måden vi kommunikerer og samarbejder i alt, hvad vi gør”, siger Luxotticas formand Andrea Guerra i en udtalelse. “Endnu vigtigere er det, at vi er kommet til et punkt, hvor vi nu både har et teknologisk fremstød og et ønske fra forbrugerne om produkter og applikationer indenfor wearable-teknologi.

Specifikationer og udseende på produkterne holdes imidlertid tæt til kroppen, så vi kan ikke tilbyde nogen smugkig lige med det første.

Prototype på Google Glass.

Google Glass, som fremdeles er i betastadiet, kommer til at koste lige under 10.000 kroner.

Hvad er Google Glass?
Google Glass er en app-baseret brille, som viser udvidet information om virkeligheden (augmented reality) direkte til øjet. Brugsområderne kan være alt fra navigation til genkendelse af steder og produkter. Gå rundt i byen og bliv til stadighed informeret om priser og specielle tilbud i forskellige butikker. Få menuen at se i restauranten, når du går forbi, eller få besked om, hvor længe det varer, før din Tesla Model S er fuld opladt. Genkend dine venner i en stor menneskemængde ud deres påklædning. Politiet vil kunne med brillen til at få information om mistænksom opførsel blandt potentielle kriminelle. Dette er bare nogle af anvendelsesområdrne, man kan tænke sig, og Google samarbejder med flere app-udviklere for at gøre brillen uundværlig for os alle.

Les videre
Exit mobile version