Kikset reklame for Windows Phone 8

En spritny tv-reklame fra Microsoft skal overbevise forbrugerne om at skifte fra Android til Windows Phone 8.

Men vi tager næppe munden for fuld, hvis vi kalder reklamen en smule kikset. Den følger nogenlunde samme skema som en vaskepulverreklame fra 90’erne, hvor en frustreret husmor bliver imponeret over, hvor hvidt hendes venindes vasketøj bliver og derefter beslutter sig for at skifte mærke.

I smartphone-versionen af dette manuskript er det et par sagesløse ejere af en Samsung Galaxy S III, som får penge for at lade sig fotografere med en Nokia Lumia 920. Og da de bagefter ser forskellen på billedkvaliteten? Ja, gæt selv…. Vi krummer stadig tæer.

Timingen er dog ikke den bedste, da Samsung netop har lanceret 2013-modellen Galaxy S4, hvilket ikke kan være gået henover hovedet på Microsoft. Derfor bliver det stærke budskab: ”Windows Phone 8, bedre end sidste års konkurrenter!”

Døm selv:

Reklamen er i øvrigt en del af en kampagne for Windows Phone – The Windows Phone Challenge – som Microsoft netop har indledt i USA. Billedet over artiklen viser et slogan fra kampagnen, som inviterer amerikanerne til at komme til deres lokale Microsoft Store og dyste med deres egen smartphone mod en Windows Phone 8-telefon. Forbrugerne bliver lokket med en præmie på 1.000 dollars, men kampagnen har fået kritik for at være fup og svindel. Her kan du læse en længere artikel fra Forbes, som hævder, at adskillige forbrugere mener at have vundet deres dyst mod Windows Phone 8-telefonen, men alligevel har de ikke fået deres præmie…

Kilde: GeekWire

Les videre
Exit mobile version