Tom Conrad er ny chef for Sonos

Efter et halvt år som vikar er Tom Conrad ny CEO. "Vi vil finde tilbage til det, som vi havde mistet."

Sonos Tom Conrad

Tom Conrad. (Foto: Sonos)

Sonos har i det sidste års tid været gennem den største krise i firmaets 23-årige historie efter at være blevet bestormet af svigtede brugere. Men nu skal det være anderledes. Tom Conrad, der har fungeret som midlertidig administrerende direktør siden januar i år, er med øjeblikkelig virkning blevet udnævnt til permanent CEO. Det meddeler selskabets bestyrelse.

En ny app-lancering i maj sidste år medførte omfattende softwareproblemer, som efterlod mange loyale kunder med ustabile systemer og manglende funktioner. Softwarekatastrofen endte med at koste daværende CEO Patrick Spence jobbet. Men først efter måneder med nølen og undskyldninger.

Læs også Nyhed: Sonos-chef er ude efter app-katastrofe Overgangen til en ny app har frustreret brugerne i måneder og kostet mange kunder for Sonos. Nu tager firmaet endelig konsekvensen.

Det er netop denne krise, Tom Conrad blev sat i spidsen for at løse.

Jeg vil aldrig glemme den kunde, der for måneder siden fortalte mig, at vi havde ladt ham i stikken på hans forældres 50-års bryllupsdag. Den slags kan vi ikke lade ske. 

I et usædvanligt ærligt og hudløst memo til medarbejderne, som nu er blevet offentliggjort, lægger Conrad ikke skjul på alvoren af situationen, han overtog:

“Tilbage i januar gik vi i direkte dialog med vores kunder for at gøre status over, hvor langt væk vi var kommet fra deres forventninger. Og derefter kastede vi os hurtigt over arbejdet med at gøre det godt igen,” skriver Conrad og deler en sigende anekdote:

“Jeg vil aldrig glemme den kunde, der for måneder siden fortalte mig, at vi havde ladt ham i stikken på hans forældres 50-års bryllupsdag, hvor han stod uden musik til at markere begivenheden. Den slags kan vi ikke lade ske.”

Læs også Nyhed: Brugere raser over ny Sonos-app: En af de værste apps, jeg har brugt Sonos, kongen af trådløse højttalere, udgav for nylig en større opdatering af sin mobilapp. Den er ikke faldet i god jord.

Men oprydningen er kun første skridt. Blikket er nu rettet mod fremtiden, hvor kunstig intelligens og mere intelligente enheder spiller en hovedrolle.

“Vi er kun lige begyndt. Mulighederne foran os er enorme, og jeg er meget spændt på at gå fra genopbygning til at forestille mig den næste generation af oplevelser: mere fordybende, mere intelligente og mere sømløst integreret i vores kunders liv,” udtaler Tom Conrad.

Læs også Nyhed: Sonos’ CEO indrømmer katastrofal app-opdatering Efter vrede klager indrømmer Sonos nu, at det gik galt, og fortæller os, hvad vi skal gøre ved det.

Conrad afslutter sin meddelelse til medarbejderne med en klar programerklæring, der markerer et brud med fortidens fejl:

“I dag er dagen, hvor vi slår op på et helt nyt kapitel… i dag er dagen, hvor vi vender tilbage til det absolutte fokus på excellence og på at sætte kunderne forrest, der var vores virksomheds grundlæggende værdier for 20 år siden.”

Læs videre
Exit mobile version