Aktive monitors fra Adam Audio

Studiomonitorerne kan prale med en stor frekvensrækkevidde.

Begge har 50 kHz som øverste grænse, mens F5 går ned til 50 Hz i bunden, hvorefter F7 strækker sig helt ned til 44 Hz. Dette gør, at studioteknikerne hører det allermeste, som foregår.

Begge højttalermodeller har basjustering under 300 Hz og diskantjustering over 5 kHz, således at lyden kan tilpasses noget til rum og smag. Volumenkontrol er også på plads.

Højpasfilter
Ønsker du at bruge højttalerne sammen med subwooferen, for eksempel den nye SubF, har højttalerne et højpasfilter. Dette gør også, at højttalerne tåler højere lydtryk.

Effekt og lydtryk
Begge modeller har to indbyggede forstærkere, én til diskantelementet og én til bassen. F5 har 50 watt total effekt, mens F7 har 100 watt. Dette giver maksimum lydtryk på 106 dB for F5 og 109 dB for F7, målt én meter væk. Dette er et meget godt udgangspunkt for nærfelts monitering, men kan vise sig at være lidt knapt for den, som ønsker en højttaler til stuebrug.

Bestykning
Diskanten er en 3-tommers bånddiskant og er Adams egen version af Oskar Heils AMT-princip (Air Motion Transformer). F5 har en 5-tommers mellemtonebas, mens F7 ikke overraskende har en på 7 tommer.

Af indgange er både XLR, jack og RCA.

SubF har et 8-tommers element i basreflekskabinet, med brevsprækkeport i front.

Subwoofer
Subwooferen SubF benytter et 8-tommers baselement med en stor 1,5-tommers talespole. Indbygget ICE Power-forstærkning på 150 watt RMS kan være akkurat passende.

adam-audio.com

 

Les videre
Exit mobile version