annonce

Legenden forlader Marantz

Ken Ishiwata, der gennem 41 år har gjort mærket kendt, skal fremover ikke være en del af Marantz.

Ken Ishiwata har gennem 41 år været Marantz' ansigt udadtil. Det slutter med udgangen af maj. Foto: John Alex Hvidlykke, L&B
annonce

Efter 41 år som bannerfører, ambassadør og teknologisk indpisker forlader Ken Ishiwata Marantz. Dermed lukkes et unikt kapitel i hi-fi-historien.

Fratrædelsen sker med udgangen af maj måned.

Kontrakten mellem begge parter er afsluttet, og det er blevet aftalt, at man nu går hver til sit. Ken har brugt sine upåklagelige ører og tekniske erfaring til at arbejde sammen med udviklingsholdet i Europa og Japan for at opretholde og udvikle den legendariske Marantz-lyd som Senior Product Manager og Marantz Brand Ambassadør,” lyder det i en pressemeddelelse fra Marantz.

Bart Muller, SVP European Commercial Operations, kommenterer: “Vi vil gerne takke Ken for hans eksemplariske produkter og især for at opdyrke Marantz-mærket i Europa.

Ken kom først til Europa for at arbejde for Pioneer i 1968 og arbejdede sammen med forskellige tekniske mærker inden han blev etableret som modefotograf i 1975. I 1978 kom han til Marantz som teknisk koordinator, og har været Marantz’ mærkeambassadør siden 1996.

Siden da er Ken Ishiwata uden tvivl blevet den mest indflydelsesrige personlighed i dagens high-end lydindustri. Hans gyldne ører og gyldne berøring er universelt anerkendte, med hans synspunkter omtalt rapporteret af verdens hi-fi-presse – og frugten af ​​disse synspunkter forbrugt af verdens musikelskere.

Ken har evalueret og afstemt hvert nyt Marantz-produkt i sit anerkendte lytterum i Marantz’ EU-hovedkvarter i Eindhoven. De særlig lovende produkter er blevet optaget som “protegeer,” der først blev udsendt som SE (Special Edition) modeller og senere, efter finpudsning, som KI-Signature produkter.

annonce

Læs også: Jubilæum – 40 år med Ken og KI

annonce

Fratrædelsen sker blot dagen efter, at Sound United, der ejer Marantz-mærket, offentliggjorde, at de vil opkøbe mærkerne Onkyo og Pioneer. Hos Marantz står man nu med en stor opgave med at give faklen videre:

Marantz har været velsignet af Kens dedikation, viden og erfaring i over fire årtier, og selskabet er meget taknemmeligt for, at han delte alt dette med holdet i Europa og Japan,” lyder det fra Marantz.

Læs også: Mr Marantz – besøg i “Kens hellige rum”

Ken Ishiwata har i Marantz’ europæiske hovedkvarter i Eindhoven skabt et unikt lytterum, hvor alle firmaets produkter er blevet prøvelyttet af mesteren selv, inden de slippes fri på markedet. Foto: John Alex Hvidlykke, L&B

annonce
Har du noget at tilføje?
Velkommen til Lyd & Billedes diskussionsforum. Vi vil gerne vide, hvad du mener. Hold dig til emnet og vær saglig, så slipper vi for at slette eller moderere indlæg. Andre spørgsmål eller synspunkter rettes til redaktion@lydogbillede.dk.

Læs også

Gallapremiere på Ragnarok – se billeder og video

Sonos-chef: Undskyld!

Denne lyd kan du godt glemme med trådløse hørepropper

Sonos til vrede brugere: Ro på!

Lysstærke objektiver til mellemformatkameraer

Fotoprinter for hele familien

Philips får Ambilight på alle nye TV’er

Flere modeller får desuden lyd fra Bowers & Wilkins.

Hentet med helikopter

Smart-ur med green-kort til golfspillere

Nødløsning fra midterste hylde redder Huawei fra Google-blokade

Nye super-grafikkort til sommer. Har Nvidia et nyt kort i ærmet til at modstå AMD?

Nu kommer OLED gaming-skærmene

Begynd nedtællingen: Nu kommer Disney+ til Danmark!

Nu kommer OLED gaming-skærmene

Spilbranchen blæser indbrænding en lang march, når flere producenter lancerer 55 tommers OLED-skærme i 2020.