Legenden forlader Marantz

Ken Ishiwata, der gennem 41 år har gjort mærket kendt, skal fremover ikke være en del af Marantz.
forfatter

Efter 41 år som bannerfører, ambassadør og teknologisk indpisker forlader Ken Ishiwata Marantz. Dermed lukkes et unikt kapitel i hi-fi-historien.

Fratrædelsen sker med udgangen af maj måned.

Kontrakten mellem begge parter er afsluttet, og det er blevet aftalt, at man nu går hver til sit. Ken har brugt sine upåklagelige ører og tekniske erfaring til at arbejde sammen med udviklingsholdet i Europa og Japan for at opretholde og udvikle den legendariske Marantz-lyd som Senior Product Manager og Marantz Brand Ambassadør,” lyder det i en pressemeddelelse fra Marantz.

Bart Muller, SVP European Commercial Operations, kommenterer: “Vi vil gerne takke Ken for hans eksemplariske produkter og især for at opdyrke Marantz-mærket i Europa.

Ken kom først til Europa for at arbejde for Pioneer i 1968 og arbejdede sammen med forskellige tekniske mærker inden han blev etableret som modefotograf i 1975. I 1978 kom han til Marantz som teknisk koordinator, og har været Marantz’ mærkeambassadør siden 1996.

Siden da er Ken Ishiwata uden tvivl blevet den mest indflydelsesrige personlighed i dagens high-end lydindustri. Hans gyldne ører og gyldne berøring er universelt anerkendte, med hans synspunkter omtalt rapporteret af verdens hi-fi-presse – og frugten af ​​disse synspunkter forbrugt af verdens musikelskere.

Ken har evalueret og afstemt hvert nyt Marantz-produkt i sit anerkendte lytterum i Marantz’ EU-hovedkvarter i Eindhoven. De særlig lovende produkter er blevet optaget som “protegeer,” der først blev udsendt som SE (Special Edition) modeller og senere, efter finpudsning, som KI-Signature produkter.

Annonce

Læs også: Jubilæum – 40 år med Ken og KI

Fratrædelsen sker blot dagen efter, at Sound United, der ejer Marantz-mærket, offentliggjorde, at de vil opkøbe mærkerne Onkyo og Pioneer. Hos Marantz står man nu med en stor opgave med at give faklen videre:

Marantz har været velsignet af Kens dedikation, viden og erfaring i over fire årtier, og selskabet er meget taknemmeligt for, at han delte alt dette med holdet i Europa og Japan,” lyder det fra Marantz.

Læs også: Mr Marantz – besøg i “Kens hellige rum”

Ken Ishiwata har i Marantz’ europæiske hovedkvarter i Eindhoven skabt et unikt lytterum, hvor alle firmaets produkter er blevet prøvelyttet af mesteren selv, inden de slippes fri på markedet. Foto: John Alex Hvidlykke, L&B

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

forfatter

John Alex Hvidlykke

(f. 1964): Journalist og tester. John har arbejdet for Lyd & Billede siden 2013, hvor han skriver om hi-fi, højttalere, computere, gaming og teknologihistorie. John har beskæftiget sig med tech-journalistik siden 1982 (!) og har arbejdet for talrige magasiner i forskellige roller, bl.a. GEAR, High Fidelity, Komputer for alle, Illustreret Videnskab, Ny Elektronik, PC World og Privat Computer. Han har desuden skrevet en lang række bøger og undervisningsprogrammer om IT.
Annonce
Annonce

Læs også