Nyhed

ë-C4 X kan blive Citroëns nye bestseller

Citroën ë-C4 X bliver længere og får bedre plads samt opdateret infotainment-system.

adef9ae7 2467 44e4 9a5b 7d873cd979bf scaled 1

adef9ae7 2467 44e4 9a5b 7d873cd979bf scaled 1

Den pragtfulde ë-C4 er et af de bedste køb i kompaktklassen. Men nu kommer den større ë-C4 X, der lover samme enestående kørekomfort, men meget mere indvendig plads. Den kommende ë-C4 X, som kan bestilles allerede til efteråret, bliver 4,6 meter lang og får meget større bagagerum end ë-C4 – hele 510 liter – og en praktisk bagklap, der gør pålæsning nemmere.

Citroën ë-C4 X opladning. (Foto: Citroën)

Drivlinjen med 136 hk på forhjulene kender vi allerede. Rækkevidden er opgivet til 360 km, og ë-C4 X kan oplades med op til 100 kW og hurtigoplades til 80 procent på 30 minutter. Den kan leveres med en 11 kW indbygget oplader (OBC), og så kan man lade den op på fem timer derhjemme med en vægboks, ifølge Citroën.

“Vi glæder os til at introducere endnu en elbil fra Citroën på markedet. Den supplerer vores modelprogram, som nu strækker sig fra den lille AMI over ë-C4 og ë-C4 X til vores C5 Aircross SUV – og den helt nye C5 X, som vi lanceres lige efter sommeren,” siger den norske importør Bertel O. Steens brand manager for Citroën, Ole S. Nedenes.

MyCitroën Drive Plus. (Foto: Citroën)

Citroën fortæller, at de har opdateret infotainment-systemet MyCitroën Drive Plus, som vil kunne konfigureres og får bedre grafik og en mere overskuelig brugerflade.

Vi forventer, at kørekomforten bliver klasseledende, for bilen får den dæmperopsætning, som vi allerede kender, med Progressive Hydraulic Cushions samt Citroëns superkomfortable sæder foran og bagi.

Bedre bagsædekomfort. (Foto: Citroën)

Desuden er den udstyret med varme i for- og bagsæder, rat og forrude.

Citroën ë-C4 X kan bestilles til efteråret, og de første biler leveres omkring årsskiftet. Prisen vil ligge lidt over ë-C4, og den bliver tilgængelig i flere udstyrsversioner.

Nedklappeligt bagsæde med 60/40-deling og 510 liters bagagerum, men ingen hatchback. (Foto: Citroën)
Les videre
Exit mobile version