: This Means War

Efter Blondinens hævn-filmene er dygtige Reese Witherspoon kørt fuldstændig fast i et trøstesløst og kedsommeligt romantisk komedie-helvede! This Means War er desværre ingen undtagelse!

Publiceret 26/08/2012 - 00:00
This Means War

Action-instruktøren McG (Charlie’s Angels, Terminator: Salvation) forsøger sig her på nyt territorium ved at kombinere action-komedien med “klassisk” romantisk komedie. Hvis han bare havde holdt sig til en af genrerne, havde det muligvis fungeret.

Witherspoon spiller en særdeles karikeret karrierekvinde i midten af trediverne, som kæmper med at knytte sig til en mand, og (selvfølgelig) har hun en overdreven veninde, som kommer med alle mulige parforholdsråd. Da veninden indrykker en kontaktannonce for hende, havner Reese i favnen på en småfølsom superagent fra CIA (Tom Hardy). Problemerne kommer som perler på en snor, idet hans partner også fatter interesse for filmens blondine …

Tre-fire gange trækker vi på smilebåndet (imellem alle snorkene), for det her er så forudsigeligt, über-søgt, klichépræget, sjælløst og drønkedeligt. De tre hovedpersoner, som vi overhovedet ikke bryder os om, er kun tomme karikerede skaller, der er fanget i et manus med så pinlig dialog og søgte twists, at vi (imellem blundene) vrider os i sofaen. Plat humor for mennesker med store fritidsproblemer. To fattige stjerner – begge går til Witherspoon.

Billedkvaliteten er mærkelig – skarpheden er upåklagelig, og scenerne er forbilledlig lysstærke, men farverne og kontrastniveauet er skruet op på maks., så helheden af og til bliver skærende. Lydsporet er der absolut intet at udsætte på. Som bonus får man en forlænget version (7 min.) med nogle udeladte scener, bloopers, et intetsigende kommentarspor og en minidokumentar.

This Means War

• Release: 26. juni 2012
  • Instruktion: McG