: Hotel Transylvania

Hvad sker der, når Dracula mister sin smukke kone, da familien angribes af en pøbel? Jo, han tager sin datter med sig, flygter op på det mest ugæstfrie bjerg og åbner et asyl for alverdens “misforståede” monstre.

Publiceret 20/04/2013 - 11:53
Hotel Transylvania

Men hvor længe var Adam i Paradis? I dette tilfælde ret længe, for problemerne bryder ikke løs, før hans (Sandler) skønne datter (Gomez) fylder 118 år. Idet hr. Dracula, med en nok så omgængelig fremtoning, og hans ungdomsoprørske datter har holdt sig i skjult i over hundrede år – sammen med en mildt sagt broget forsamling af monstre – kommer backpackeren Jonathan snublende ind, og det netop som det ellers er lykkedes farmand at skræmme datteren fra at opsøge mennesker i al fremtid.

Hotel Transylvania er ikke så ringe endda. Det er lykkedes for filmmagerne at levere lækker og legende animation samt en række særegne karakterer – ikke mindst faldt vi for den fantastiske varulv i Steve Buscemis fortolkning. Men historien får bare aldrig fart. Den lunter af sted uden mål eller mening. Her er der ikke større konflikter at hæfte sig ved end fars forskrækkelse over mennesker, og at datteren skal falde for den nyankomne. Relativt blodfattigt og skuffende uengagerende.

Hvis filmen kun er middelmådig, så er den tekniske kvalitet til gengæld perfekt! Knaldskarpt billede akkompagneret af et herligt surround-spor, som spiller på alle strenge. Hvis du er fan af 3D-film, hvor ting springer ud af skærmen, vil du ikke blive skuffet. Rimelig godt bonusmateriale med bl.a. kommentarspor, interviews med stjernerne, udeladte scener, musikvideo og en kort bag-om-filmen.

Hotel Transylvania

• Release: 12. marts 2013
  • Instruktion: Genndy Tartakovsky