Disse voluminøse hovedtelefoner tåler det meste. Regn, sne eller støv? Ikke noget problem. Du kan til og med vende vrangen ud på dem, hvis man skal tro Philips. Crash-hovedtelefonerne er bygget til hårdhændet brug, og sådan ser de også ud. Store, lukkede øreklokker dominerer den kraftige konstruktion, og praktiske låseknapper på hovedbøjlen gør det muligt at trække klokkerne længere fra hinanden for at gøre Crash mere komfortable at bære rundt om nakken.
De to 40 mm elementer er beskyttet af hver sit aluminiumkammer og trækker vægten på de store hovedtelefoner i vejret. Ledningen er koblet til hovedtelefonerne via en kort spiralledning med et 3,5 mm stik, så den ikke ryger, hvis den hænger fast i noget. De obligatoriske knapper og mikrofonen til at styre mobilen er selvfølgelig på plads.
Lyden er dog ikke lige så solid som den fysiske konstruktion. Her er rigeligt med bas, akkurat som på Beats-hovedtelefoner fra Dr. Dre, men lydbilledet er ujævnt, mellemtonen næsten skingrende tynd, og diskanten mangler luft og definition. En klaverkoncert af Mozart blev en nedtur med Crash-hovedtelefonerne, mens spillelisten på P3 fungerer langt bedre. Til pop, rock, hiphop og musik, som trives med lidt tryk og fremelsker basdynamik, er det alligevel udmærkede hovedtelefoner.
Lyd & Billede mener
Fyldig og engagerende klang Stort lydbillede og top komfort God kvalitet Vægten Ubalanceret lydbilledeVil du læse hele artiklen?
Med LB+ Total får du adgang til ALT indhold på Lyd & Billede og LB Home.
Allerede abonnent? Log ind.
-
Prøv LB+ i 30 dageKun 29,-
Fornyes efter 30 dage, ingen bindingstid.
-
LB+ Total i 12 mnd93.25 kr/mnd
Du sparer 312 kr